I-RUN Running Trail Fitness

ALGEMENE VOORWAARDEN

PREAMBULE

Laatst herzien: 01-12-2024

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle verkopen die plaatsvinden in Nederland of in het buitenland door i-Run, een simplified naamloze vennootschap met een maatschappelijk kapitaal van € 3.000.000, ingeschreven bij het Handelsregister van Toulouse onder het nummer 443 158 860, met statutaire zetel in 6 avenue Georges Pompidou, 7 rue Louis Renault – Le Colombo, 31130 Balma, Frankrijk, vertegenwoordigd door haar wettelijk vertegenwoordiger (hierna te noemen “i-Run”). i-Run is gespecialiseerd in de verkoop en distributie aan consumenten van sportartikelen, elektronica en dieetproducten via internet. Deze voorwaarden regelen volledig en uitsluitend de rechten en plichten van partijen bij alle verkooptransacties van i-Run.

i-Run en de Klant worden hierna afzonderlijk aangeduid als een “Partij” en gezamenlijk als de “Partijen”. De datum van de laatste wijziging van deze Algemene Voorwaarden wordt bovenaan deze pagina vermeld.

i-Run behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen of aan te passen. Wijzigingen kunnen onder meer worden doorgevoerd om de voorwaarden in overeenstemming te brengen met wettelijke of reglementaire bepalingen.

Bij het aanmaken van een account dient de Klant kennis te nemen van en akkoord te gaan met deze Algemene Voorwaarden. De aanvaarding wordt bevestigd door het aanvinken van het vakje naast de verklaring: "Ik heb de Algemene Voorwaarden gelezen en ga er zonder voorbehoud mee akkoord."

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle Bestellingen die door de Klant worden geplaatst na de aanvaarding van deze voorwaarden. Bij elke wijziging of update van de Algemene Voorwaarden dient de Klant opnieuw kennis te nemen van en akkoord te gaan met de nieuwe versie, onder dezelfde voorwaarden als hierboven vermeld. De voorwaarden die van toepassing zijn op een specifieke Bestelling zijn die welke gelden op de dag van definitieve bevestiging van de Bestelling door de Klant.

Voordat een Bestelling wordt geplaatst, kan de Klant na het controleren van het overzicht van zijn Bestelling opnieuw kennisnemen van deze Algemene Voorwaarden. De Algemene Voorwaarden zijn te allen tijde toegankelijk via een link onderaan elke pagina van de Website.

1. DEFINITIES

  • "Klant": Elke meerderjarige natuurlijke persoon die juridisch bevoegd is om een overeenkomst aan te gaan en die kwalificeert als consument in de zin van de Nederlandse wetgeving, dat wil zeggen een natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die niet verband houden met zijn commerciële, bedrijfsmatige, ambachtelijke of agrarische activiteiten.
  • "Bestelling": elke aankoop door de Klant van een Product dat door i-Run via de Website wordt aangeboden.
  • "Account": het account van de Klant dat hem in staat stelt Bestellingen te plaatsen van de Producten die door i-Run via de Website worden aangeboden.
  • "Levering": De overdracht door i-Run van de bestelde Producten, hetzij aan de Klant, hetzij aan een door de Klant aangewezen derde, hetzij aan de door de Klant aangewezen vervoerder.
  • "Producten": Alle sport- en dieetartikelen en accessoires die door i-Run via de website www.i-run.nl ter koop worden aangeboden.
  • "Website": de door i-Run geëxploiteerde website die toegankelijk is via het internet op het volgende adres: www.i-run.nl.

2. REIKWIJDTE VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN

Deze Algemene Voorwaarden bepalen volledig en uitputtend alle rechten en verplichtingen tussen i-Run en de Klant die Producten wenst aan te schaffen die via de Website van i-Run worden aangeboden. Ze regelen alle fasen van de verkoop, van het plaatsen van de Bestelling tot de garantie op de bestelde Producten, inclusief betaling, Levering en het herroepingsrecht van de Klant.

3. BESTELLING

3.1 Talen

Bestellingen worden via het Account van de Klant geplaatst op de Website van i-Run en dienen te worden gedaan in de Nederlandse taal.

3.2 Identificatie

De Klant kan enkel een Bestelling plaatsen op de Website van i-Run indien hij zich vooraf duidelijk heeft geïdentificeerd door in te loggen op zijn Account. Om zich te identificeren dient de Klant, volgens de aanwijzingen die online op de Website van i-Run worden verstrekt, een formulier in te vullen waarin hij de voor identificatie noodzakelijke gegevens verstrekt, waaronder: naam en voornaam, telefoonnummer, e-mailadres, factuur- en leveringsadres, alsook het door hem gekozen wachtwoord. Om een Bestelling te plaatsen op de Website van i-Run, moet de Klant zich verplicht identificeren door zijn e-mailadres en wachtwoord in te voeren.

Het wachtwoord is persoonlijk en vertrouwelijk. De Klant is volledig verantwoordelijk voor het gebruik en de bewaring van zijn wachtwoord. Elke Bestelling die via het account van de Klant wordt geplaatst, wordt geacht door de Klant zelf te zijn uitgevoerd. De Klant verbindt zich ertoe alles in het werk te stellen om zijn wachtwoord geheim te houden en dit niet aan derden bekend te maken. Om de vertrouwelijkheid van het wachtwoord te waarborgen, wordt de Klant aanbevolen zich na afloop van elke Bestelling af te melden van de Website.

In geval van verlies of onbedoelde bekendmaking van gegevens die een derde in staat zouden stellen toegang te krijgen tot het Account, dient de Klant onmiddellijk en zonder uitstel zijn wachtwoord te wijzigen via zijn Account. Indien de Klant zijn wachtwoord is vergeten, kan hij dit aangeven via de rubriek "Wachtwoord vergeten?". Hij ontvangt vervolgens een e-mail waarmee hij zijn wachtwoord opnieuw kan instellen op het e-mailadres dat hij bij registratie heeft opgegeven.

3.3 Stappen bij het plaatsen van de Bestelling

De Klant heeft de mogelijkheid om een Bestelling te plaatsen op basis van de referenties van de Productaanbiedingen die beschikbaar zijn op de Website van i-Run. Elk Product dat beschikbaar is op de Website van i-Run beschikt over een “Productfiche” met foto’s, waarin de belangrijkste technische kenmerken van het aangeboden Product worden vermeld. De foto’s op de Productfiches zijn niet-contractueel bindend. Evenzo zijn de beoordelingen die aan de Producten worden toegekend (bijvoorbeeld met betrekking tot demping, stabiliteit en dynamiek) uitsluitend informatief en kunnen deze op geen enkele wijze de aansprakelijkheid van i-Run in het geding brengen indien de Klant het niet eens zou zijn met deze beoordeling.

Elke Bestelling van de Klant houdt de onvoorwaardelijke aanvaarding in van de prijzen en de beschrijving van de Producten die op de Website worden aangeboden. Op basis van de referenties die beschikbaar zijn op de Website van i-Run, selecteert de Klant de Producten die hij wenst aan te schaffen door te klikken op de knop "Toevoegen aan winkelmandje". Tijdens alle stappen van het bestelproces heeft de Klant de mogelijkheid om de inhoud van zijn Bestelling te raadplegen en te wijzigen door terug te keren naar zijn winkelmandje en te klikken op de knop "Mijn winkelmandje".

Nadat de Klant de Producten die hij wenst aan te schaffen heeft geselecteerd en de inhoud van zijn Bestelling heeft gecontroleerd, kan hij overgaan tot het afronden van zijn Bestelling door te klikken op de knop "Mijn bestelling afronden". Om de Bestelling te voltooien en te bevestigen, moet de Klant vooraf deze Algemene Voorwaarden hebben aanvaard bij de aanmaak van zijn Account en bij elke update daarvan, het overzicht van zijn Bestelling hebben gecontroleerd en de verschillende gegevens die nodig zijn voor de betaling hebben ingevoerd.

De bevestiging van de Bestelling wordt pas als definitief beschouwd en bindt de Partijen vanaf het moment van betaling van de Bestellingsprijs door de Klant. Tot aan de bevestiging van de Bestelling kan de Klant de Bestelling te allen tijde annuleren of wijzigen.

Zodra de Klant zijn Bestelling heeft bevestigd, wordt deze geregistreerd door i-Run, die de Klant onmiddellijk een bevestigingsmail stuurt naar het door hem opgegeven e-mailadres. De bevestigingsmail bevat een overzicht van alle gegevens met betrekking tot de Bestelling die de contractuele elementen van de Verkoopovereenkomst tussen de Partijen vormen. Daarnaast vermeldt de e-mail het adres waar de bestelde Producten zullen worden geleverd en de te betalen verzendkosten. Behoudens tegenbewijs vormen de door de diensten van i-Run geregistreerde gegevens het bewijs van alle elementen met betrekking tot de Bestelling, met name de aard, de inhoud, de prijs en de datum ervan.

Ter bestrijding van fraude behoudt i-Run zich het recht voor om de Klant te verzoeken om elk document te overleggen dat nodig is voor de verificatie van zijn identiteit, de authenticiteit van zijn betaalmiddel en/of zijn woonadres.

Elke wijziging van een Bestelling na bevestiging door de Klant vereist voorafgaand schriftelijk akkoord van i-Run via e-mail. Indien de wijzigingen door i-Run worden aanvaard, kunnen deze leiden tot een prijswijziging (bijv. bij wijziging van een Product) en tot een aanpassing van de oorspronkelijk overeengekomen leveringstermijnen (bijv. bij wijziging van het afleveradres).

i-Run behoudt zich, mits de betrokken Klant hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte wordt gesteld, het recht voor om de verzending van een Bestelling te weigeren of afhankelijk te stellen van bepaalde voorwaarden in de volgende gevallen:

  • Om legitieme redenen, in het bijzonder wanneer de bestelde hoeveelheden Producten abnormaal hoog zijn voor kopers die de hoedanigheid van consument hebben;
  • Indien de Bestelling afkomstig is van een Klant die een vorige Bestelling niet volledig heeft betaald of met wie een geschil aanhangig is;
  • Indien de Levering moet plaatsvinden in een ander land dan dat vermeld in artikel 7.1 Plaats van Levering.

Bij het aanmaken van zijn Account dient de Klant een telefoonnummer op te geven, zodat i-Run de Bestellingen kan opvolgen en de identiteit van de Klant kan verifiëren in het kader van fraudepreventie.

4. BESCHIKBAARHEID VAN PRODUCTEN

In geval van volledige of gedeeltelijke onbeschikbaarheid van een Product zal de Klant hiervan zo spoedig mogelijk per e-mail door i-Run op de hoogte worden gebracht. Indien een Product na de bevestiging van de Bestelling niet beschikbaar blijkt, wordt de Klant terugbetaald voor de prijs van het bestelde Product binnen een maximale termijn van 14 dagen na zijn Bestelling.

5. PRIJZEN

De op de Website van i-Run vermelde prijzen zijn in euro’s en inclusief alle belastingen. Zij houden rekening met eventuele kortingen die door i-Run worden verleend, evenals met de belasting over de toegevoegde waarde (btw) tegen het tarief dat geldt op de dag van de bevestiging van de Bestelling door de Klant. Afhankelijk van het land van bestemming en de regelgeving die geldt op het moment van de bevestiging van de Bestelling, kan het toepasselijke btw-tarief dat van het leveringsland zijn en kunnen eventuele douanerechten door de Klant verschuldigd zijn. Dit zal op de factuur worden vermeld.

De op de Website vermelde prijzen zijn exclusief de verzendkosten van de Bestelling. i-Run behoudt zich het recht voor om haar prijzen te wijzigen. Elke prijswijziging zal duidelijk op de Website worden vermeld vóór de bevestiging van de Bestelling door de Klant. De toepasselijke prijzen zijn die welke gelden op het moment dat de Klant zijn Bestelling plaatst. Indien een belasting of bijdrage wordt ingevoerd of gewijzigd die de prijs van de Producten beïnvloedt, zal i-Run de Klant hiervan op de hoogte stellen vóór de totstandkoming van de Verkoopovereenkomst.

De prijs die wordt gefactureerd en door de Klant moet worden betaald, is die welke geldt op de dag van definitieve bevestiging van de Bestelling. Na bevestiging van de Bestelling door de Klant kan de te betalen prijs niet meer worden gewijzigd. Ter vergelijking vermeldt i-Run naast de verkoopprijs de door de leverancier aanbevolen verkoopprijs.

Er zij op gewezen dat de vermelde prijzen geen toegang tot het internet en/of de Website omvatten, noch de kosten van de telefoonlijnen. De internetverbinding valt onder de verantwoordelijkheid van de Klant. i-Run kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de kwaliteit van de lijn die door de internetprovider wordt aangeboden.

6. BETALING

6.1 Bedrag van de betaling

Het totale bedrag dat door de Klant verschuldigd is, inclusief verzendkosten, wordt vermeld op het moment van definitieve bevestiging van de Bestelling en tevens in de bevestigingsmail die aan de Klant wordt toegestuurd.

6.2 Betaalwijzen

Met bankkaart: i-Run accepteert uitsluitend de internationale bankkaarten Visa, Mastercard, Eurocard en American Express. Elke andere bankkaart wordt geweigerd. De Klant moet het zichtbare nummer van zijn bankkaart, de vervaldatum, de naam van de kaarthouder en de drie cijfers op de achterkant van de kaart naast de handtekening vermelden. Het betalingsproces is beveiligd door het SSL-versleutelingssysteem (Secure Socket Layer). Daarnaast heeft i-Run aanvullende codering- en versleutelingssystemen geïmplementeerd om alle betalingsgegevens te beschermen. Bankgegevens van de Klant zijn uitsluitend toegankelijk en bewaard door de bankdienstverlener, met uitsluiting van elk rechtstreekse toegang door i-Run. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om het betalingscertificaat op te slaan en af te drukken indien hij de bankgegevens van de transactie wenst te bewaren.

Met PayPal-rekening: De Klant wordt uitgenodigd de website paypal.nl te raadplegen om kennis te nemen van de gebruiksvoorwaarden van deze betaalmethode.

Met i-Run Cadeaubon: Elke Klant die beschikt over een i-Run cadeaubon kan deze gebruiken bij een Bestelling op de website https://www.i-run.nl. De i-Run cadeaubon kan in één keer of in meerdere keren worden gebruikt. De geldigheid bedraagt twee (2) jaar vanaf de uitgiftedatum. De bon moet worden geregistreerd in de Klantenruimte “Mijn account” onder het tabblad “Een cadeaubon registreren” of bij het afrekenen in een van onze winkels. Alleen i-Run cadeaubonnen worden geaccepteerd.

Met tegoed: Indien de Klant beschikt over een tegoed, kan hij de volledige of gedeeltelijke betaling van zijn Bestelling uitvoeren met het op dat moment beschikbare tegoed.

6.3 Betaling in termijnen

i-Run biedt de Klant de mogelijkheid om zijn aankopen in 2 termijnen (voor aankopen vanaf minimaal €100) of in 3 termijnen zonder extra kosten (voor aankopen vanaf minimaal €200) te betalen. Bij deze betalingsregeling wordt elke maand, op de maandelijkse vervaldag van de Bestelling, de helft (bij betaling in 2 termijnen) of een derde (bij betaling in 3 termijnen) van de totale verkoopprijs geïncasseerd. Om van deze optie gebruik te maken, moet de Klant deze kiezen bij het plaatsen van zijn Bestelling op de website van i-Run. De beheerkosten verbonden aan deze dienst zijn gratis, ongeacht het bedrag van de Bestelling.

6.4 Geschillen / Weigering van betaling

In geval van een weigering van betaling door de bank van de Klant, behoudt i-Run zich het recht voor om op elk moment de uitvoering en levering van de betrokken Bestelling op te schorten. Deze opschorting duurt totdat de Klant de volledige betaling van de prijs heeft verricht. Daarnaast behoudt i-Run zich het recht voor om elke Bestelling van een Klant te weigeren of te annuleren in geval van een geschil met betrekking tot de betaling of de retourzending van eerdere Bestellingen.

Bij wanbetaling worden alle bedragen die aan i-Run verschuldigd zijn onmiddellijk opeisbaar, zonder verdere formaliteiten, onverminderd het recht van i-Run om lopende Bestellingen naar eigen inzicht op te schorten of te annuleren. i-Run kan de Klant in der minne een betalingsregeling voorstellen voor de tot dan toe onbetaalde bedragen. Indien een factuur die verschuldigd is op grond van de hierboven genoemde betalingsfaciliteiten en/of betalingsregeling zelfs gedeeltelijk onbetaald blijft, behouden i-Run en/of haar gemachtigde zich het recht voor om de verschuldigde bedragen op te eisen, na een voorafgaande ingebrekestelling per aangetekende brief met ontvangstbevestiging (of een ander geldig middel), die zonder gevolg blijft na een termijn van acht (8) dagen, onverminderd het recht op schadevergoeding. In laatste instantie kan de wanbetaling leiden tot een gerechtelijke procedure. De Klant garandeert dat hij beschikt over de noodzakelijke bevoegdheden om de door hem gekozen betaalmethode te gebruiken.

6.5 Eigendomsvoorbehoud

i-Run behoudt zich de volledige eigendom van de bestelde Producten voor totdat de Klant de prijs volledig heeft betaald.

6.6 Terugbetaling

6.6.1 Gevallen die aanleiding geven tot terugbetaling
Overeenkomstig deze voorwaarden kunnen verschillende situaties aanleiding geven tot terugbetaling aan de Klant, namelijk in geval van verlies van het pakket, het uitblijven van levering, een niet-conforme Bestelling of de uitoefening door de Klant van zijn herroepingsrecht onder de in deze voorwaarden bepaalde omstandigheden. In al deze gevallen zal i-Run overgaan tot terugbetaling binnen maximaal veertien (14) dagen na de datum waarop de Klant volgens deze voorwaarden recht heeft op terugbetaling.

6.6.2 Wijze van terugbetaling
De terugbetaling van de Bestelling is nominatief, wat betekent dat deze uitsluitend zal plaatsvinden op naam van de houder van het Klantaccount en via de betaalmethode die bij de Bestelling is gebruikt. Indien de Klant gebruik heeft gemaakt van de door i-Run aangeboden betalingsfaciliteiten, kan i-Run pas tot terugbetaling overgaan nadat de volledige resterende bedragen zijn geïncasseerd, verminderd met het terug te betalen bedrag. In geval van gedeeltelijke terugbetaling kan i-Run pas overgaan tot terugbetaling nadat het volledige bedrag is geïncasseerd dat overeenkomt met de Producten die de Klant heeft behouden. De terugbetaling zal plaatsvinden binnen maximaal veertien (14) dagen na het voorval dat volgens deze voorwaarden recht geeft op terugbetaling.

6.7 Gebruik van de cadeaubon

Een cadeaubon wordt als geactiveerd beschouwd wanneer de waarde ervan als tegoed is bijgeschreven op het Klantaccount van de begunstigde. De terugbetaling van een Bestelling van een cadeaubon kan uitsluitend plaatsvinden indien deze niet is geactiveerd, en uitsluitend via de betaalmethode die bij de aankoop is gebruikt en binnen de door i-Run toegestane retourtermijn van dertig (30) dagen vanaf de ontvangstdatum van de betreffende Bestelling. De cadeaubon kan niet worden geruild tegen een andere betaalmethode. De cadeaubon moet binnen twee (2) jaar na de uitgiftedatum worden geactiveerd. Bij gebreke hiervan wordt het overeenkomstige bedrag definitief eigendom van i-Run.

7. LEVERING

7.1 Leveringsadres

Het leveringsgebied van i-Run wordt vermeld en actueel gehouden op de speciale pagina “Leveringstermijnen en -kosten” op de website van i-Run. De bestelde Producten of Diensten worden geleverd op het door de Klant opgegeven adres bij het plaatsen van de Bestelling, zoals vermeld in het besteloverzicht in zijn Klantaccount.

7.2 Wijze en termijnen van levering

De maximale leveringstermijn voor Producten die via de website van i-Run worden besteld, bedraagt vijftien (15) werkdagen voor leveringen binnen Europees Frankrijk. Deze termijn omvat zowel de voorbereiding van de Bestelling als de verzend- en levertijd door de vervoerder. Voor leveringen buiten Europees Frankrijk geldt een maximale leveringstermijn van dertig (30) werkdagen. In alle gevallen kan de Klant de geschatte leveringstermijnen raadplegen op de speciale pagina “Leveringstermijnen en -kosten” op de website van i-Run.

De Leveringen worden uitgevoerd op het woonadres van de Klant of op het adres dat hij specifiek heeft opgegeven bij het plaatsen van de Bestelling. De verzendkosten zijn voor rekening van de Klant. Deze worden duidelijk vermeld bij de bevestiging van de Bestelling en in het besteloverzicht in zijn Klantaccount.

Leveringen via Colissimo kunnen worden gevolgd op de website www.laposte.fr/outils/suivre-vos-envois. Leveringen via Chronopost kunnen worden gevolgd op de website www.chronopost.fr. Bij levering buiten Frankrijk dient u zich te richten tot de websites van onze lokale transportpartners. Na ontvangst van een retourpakket wegens afwezigheid van de Klant bij het gekozen afhaalpunt zal i-Run overgaan tot annulering en terugbetaling van de Bestelling onder de voorwaarden van artikel 6.6 van deze voorwaarden.

Verzendkosten
Zie de leveringstermijnen en -tarieven. Leveringen worden uitgevoerd door een vervoersdienst van het land waarin de Levering plaatsvindt. De berekening van de verzendkosten en de eventuele gratis levering wordt gedaan na aftrek van commerciële kortingen en het loyaliteitsvoordeel.

Voor bestemmingen die in aanmerking komen voor de diensten "Duty and Tax Free" (FTD) worden belastingen en invoerrechten voldaan op het moment van het plaatsen van de Bestelling. Voor andere bestemmingen is de Klant verantwoordelijk voor het vervullen van alle vereiste formaliteiten en aangiften bij de bevoegde autoriteiten in zijn land of regio, evenals voor het betalen van alle belastingen en rechten die nodig zijn voor de invoer van de Producten. i-Run kan niet aansprakelijk worden gesteld in geval van een tekortkoming van de Klant in de nakoming van zijn verplichtingen hetgeen die zou leiden tot het uitblijven van de Levering van het bestelde Product.

7.3 Vertraging van de levering

In geval van vertraging in de levering wordt de Klant zo spoedig mogelijk, via een passend communicatiemiddel, door i-Run of door de verantwoordelijke vervoerder geïnformeerd. De Klant wordt daarbij ook geïnformeerd over de geschatte duur van de vertraging.

Indien de Bestelling door de Klant meer dan zeven (7) werkdagen na de door de vervoerder en/of i-Run aangegeven leveringsdatum niet is ontvangen, kan de Klant i-Run hiervan op de hoogte stellen en de opschorting van de betaling van het geheel of een deel van de prijs melden totdat i-Run haar verplichtingen nakomt of i-Run in gebreke stellen om het product binnen een redelijke aanvullende termijn te leveren. Indien de levering vervolgens uitblijft, kan de Klant de overeenkomst ontbinden door contact op te nemen met de klantenservice van i-Run via het contactformulier. De Bestelling wordt als ontbonden beschouwd zodra i-Run de aanvraag via het contactformulier heeft ontvangen, tenzij de levering inmiddels alsnog heeft plaatsgevonden.

De Klant kan de overeenkomst onmiddellijk ontbinden wanneer i-Run weigert het product te leveren, wanneer duidelijk is dat i-Run het product niet zal leveren en wanneer i-Run haar leveringsplicht niet uitvoert binnen de afgesproken termijn en die termijn voor de Klant een wezenlijke voorwaarde vormt. De Klant kan de Bestelling niet ontbinden indien de vertraging in de levering te wijten is aan overmacht in de zin van de Franse regelgeving.

In geval van ontbinding van de Bestelling door de Klant onder de hierboven beschreven omstandigheden, zal i-Run de Klant binnen veertien (14) dagen na ontvangst van het verzoek tot ontbinding via het contactformulier terugbetalen. De terugbetaling gebeurt overeenkomstig de voorwaarden van artikel 6.6 van deze Algemene Voorwaarden.

7.4 Afhalen in de winkel

De Klant kan ervoor kiezen om zijn Bestelling af te halen in een van de i-Run-winkels en maakt de keuze van de betreffende winkel bij het plaatsen van de Bestelling. De Klant wordt per e-mail geïnformeerd zodra het Product in de winkel beschikbaar is. Deze leveringsmethode is gratis. De Klant beschikt over een termijn van dertig (30) dagen om zijn Bestelling af te halen. Na het verstrijken van deze termijn wordt de Bestelling geannuleerd en wordt de Klant automatisch terugbetaald, overeenkomstig de voorwaarden van artikel 6.6 van deze Algemene Voorwaarden.

7.5 Verlies van het pakket

In geval van verlies van het pakket kan i-Run een onderzoek instellen bij de postdiensten of de vervoerder om het pakket terug te vinden. Indien de Bestelling wordt teruggevonden, wordt deze onmiddellijk en kosteloos opnieuw naar de Klant verzonden. Indien de Bestelling niet wordt teruggevonden, neemt i-Run contact op met de Klant om te bepalen of hij de Bestelling opnieuw verzonden wil krijgen of een terugbetaling wenst. Bij het uitblijven van een reactie van de Klant binnen zeven (7) werkdagen na het verzoek van i-Run, wordt de Bestelling standaard terugbetaald, overeenkomstig artikel 6.6 van deze Algemene Voorwaarden.

7.6 Uitblijven van levering

In geval van uitblijven van levering dient de Klant contact op te nemen met de diensten van i-Run via het telefoonnummer +33 (0)5 31 61 99 16 of via de klantenservice die bereikbaar is via het contactformulier. i-Run zal vervolgens contact opnemen met het transportbedrijf dat verantwoordelijk is voor de levering van de Producten om nieuwe leveringsvoorwaarden overeen te komen. De Klant wordt door i-Run geïnformeerd over de nieuw overeengekomen voorwaarden en dient bij een nieuwe levering, indien nodig, een nieuw afleveradres door te geven. Indien i-Run geen contact kan opnemen met het transportbedrijf of indien het onmogelijk blijkt om nieuwe leveringsvoorwaarden overeen te komen, wordt de Bestelling automatisch geannuleerd. In dat geval wordt de Klant binnen veertien (14) dagen terugbetaald, te rekenen vanaf de dag waarop i-Run door de Klant werd geïnformeerd, overeenkomstig artikel 6.6 van deze Algemene Voorwaarden.

7.7 Niet-conforme Bestelling / Beschadigde Bestelling / Omruilingen

Ondanks alle zorg die i-Run besteedt aan de voorbereiding en verzending van de pakketten, is de Klant verplicht zich bij ontvangst ervan te vergewissen van de conformiteit van zijn Bestelling, de staat van het pakket en de afwezigheid van zichtbare gebreken aan de geleverde Producten.

Elk pakket dat bij levering of afhaling zichtbare afwijkingen vertoont (zoals ontbrekende of beschadigde artikelen, een geopende of beschadigde verzenddoos, enz.), moet:

  • ofwel worden geweigerd,
  • ofwel aanleiding geven tot uitdrukkelijke voorbehouden aan de vervoerder, evenals tot een melding aan i-Run binnen een termijn van 48 werkuren. i-Run behoudt zich het recht voor om een onderzoek in te stellen bij de betrokken vervoerder (dit kan tot 21 dagen duren, rekening houdend met de onvermijdelijke verwerkingstermijnen van onze partners).

Wanneer geen voorbehoud wordt gemaakt, kan er geen terugbetaling of vervanging van een Product plaatsvinden, onverminderd het recht van de Klant op de hieronder vermelde wettelijke garanties (artikel 8). Om onze dienstverlening en de opvolging van leveringen bij onze partners te verbeteren, verzoekt i-Run de Klant om elk incident te melden aan de Klantenservice, vergezeld van de gebruikelijke bewijsstukken (zoals foto’s van het pakket van alle zijden en van de inhoud).

De Klant kan zijn klachten richten aan i-Run via het contactformulier op de Website www.i-run.nl. In geval van een nieuwe levering moet de Klant zijn leveringsadres bevestigen. Na onderzoek van zijn klacht zal i-Run de Klant een retourlabel verstrekken om de retourzending te kunnen uitvoeren. Het geretourneerde Product moet in nieuwstaat zijn, compleet, in de originele verpakking, voorzien van alle labels, accessoires, documentatie en gebruiksaanwijzingen, evenals het retourformulier dat vanuit de Klantenruimte werd aangemaakt.

i-Run zal de Klant informeren over de retourzending van het Product. De Klant kan, na beoordeling van het geretourneerde Product, kiezen voor:

  • Levering van een identiek Product ter vervanging van het defecte Product, binnen de grenzen van de beschikbare voorraad. In dat geval zijn de kosten voor de omruiling van het Product voor rekening van i-Run. Indien het Product niet langer beschikbaar is, wordt de Klant automatisch terugbetaald, overeenkomstig artikel 6.6 van deze Algemene Voorwaarden;
  • Volledige terugbetaling van de prijs van het bestelde Product binnen een maximale termijn van veertien (14) dagen na ontvangst van het teruggestuurde pakket/Producten. i-Run doet haar uiterste best om deze termijn te verkorten, waarbij wordt opgemerkt dat maatregelen zijn genomen om fraude te detecteren.

Er zal geen omruiling of terugbetaling plaatsvinden indien blijkt dat het defect te wijten is aan de Klant, en met name indien dit het gevolg is van een onvoorzichtig en in elk geval onoordeelkundig uitpakken van het Product, een gebruik dat niet overeenstemt met het normale gebruik, een wijziging of aanpassing van het Product op initiatief van de Klant, of een langdurig gebruik door de Klant.

8. HERROEPINGSRECHT / RETOUR VAN PRODUCTEN

8.1 Duur van het herroepingsrecht en het recht op retour van Producten
Overeenkomstig de artikelen L.221-18 e.v. van de Franse Consumentenwet heeft de Klant het recht om zijn op de website van i-Run geplaatste Bestelling te herroepen binnen veertien (14) kalenderdagen vanaf de dag van ontvangst van de Bestelling door de Klant. Indien deze termijn afloopt op een zaterdag, zondag of feestdag, wordt de termijn verlengd tot de eerstvolgende werkdag. Bovendien, indien het Product nieuw is en zich nog in de originele verpakking bevindt, en onder voorbehoud van strikte naleving van de voorwaarden van artikel 7.7, kan de herroepingstermijn worden verlengd tot dertig (30) kalenderdagen vanaf de ontvangst van de Bestelling door de Klant. i-Run verlengt de retourtermijn dan dus tot 30 kalenderdagen.

8.2 Producten waarop het herroepingsrecht en het recht op retour van toepassing zijn
Het Product moet worden geretourneerd in een staat die wederverkoop mogelijk maakt; het mag geen aanzienlijke waardevermindering hebben ondergaan door andere handelingen dan die welke noodzakelijk zijn om de aard, de kenmerken en de goede werking ervan vast te stellen. Hoewel het herroepingsrecht de Klant toestaat het online gekochte Product uit te proberen om te controleren of het geschikt is, mag dit slechts binnen redelijke grenzen gebeuren, vergelijkbaar met wat in een fysieke winkel gebruikelijk is. De Klant is aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het Product die voortvloeit uit handelingen die verder gaan dan wat nodig is om de aard, kenmerken en goede werking van het Product vast te stellen.

Bepaalde Producten kunnen, overeenkomstig artikel L.221-28 van de Franse Consumentenwet, niet door de Klant worden herroepen, met name, maar niet uitsluitend:

  • Diensten die volledig zijn uitgevoerd vóór het einde van de herroepingstermijn, waarvan de uitvoering is begonnen na de voorafgaande uitdrukkelijke toestemming van de Klant en diens uitdrukkelijke afstand van het herroepingsrecht;
  • Goederen die waarschijnlijk snel bederven of verouderen;
  • Goederen die op maat zijn gemaakt of duidelijk gepersonaliseerd;
  • Goederen die na levering door de Klant zijn ontzegeld en die om redenen van hygiëne of gezondheidsbescherming niet kunnen worden teruggestuurd;
  • De levering van audio- of video-opnamen of computerprogrammatuur waarvan de verzegeling door de Klant is verbroken.

Bijzondere gevallen:
Kleding, schoenen, elektronische producten, smartwatches: langdurig gebruik of gebruik onder omstandigheden die schade of vervuiling kunnen veroorzaken, is niet toegestaan. Terugzending van ontzegelde goederen die persoonsgegevens en/of audio-, video- of databestanden bevatten, en/of gekoppeld zijn aan een account, wordt geweigerd om redenen van gegevensbescherming.

Hygiëne- en bederfelijke goederen: Producten die na levering zijn ontzegeld en die om redenen van gezondheid en hygiëne niet kunnen worden teruggestuurd, zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Producten die waarschijnlijk snel bederven of verouderen, zijn eveneens uitgesloten van het herroepingsrecht. Terugzending van Producten die na levering onlosmakelijk vermengd zijn met andere artikelen, en/of die artikelen bevatten die niet bij i-Run zijn besteld, wordt geweigerd.

8.3 Modaliteiten
Voor elk verzoek tot retournering van een Product, en in overeenstemming met artikel R221-21 is het herroepingsformulier bijgevoegd bij de pakbon. Het is de Klant zelf die zijn verzoek moet indienen, bij voorkeur via de retourprocedure die hier in detail wordt beschreven: Product retourneren, om zo de verwerkingstijden te optimaliseren. De Klant kan een retouraanvraag openen via zijn Klantaccount en de door dit systeem gegenereerde retourbon bij het pakket voegen.

Na uitoefening door de Klant van zijn herroepingsrecht via de juiste procedure zal i-Run hem zonder vertraging een ontvangstbevestiging van de herroeping sturen op een duurzame drager, in overeenstemming met artikel L.221-21 van de Franse Consumentenwet. Wanneer de Klant zijn herroepingsrecht heeft uitgeoefend, zal de terugbetaling van alle betaalde bedragen inclusief de verzendkosten uiterlijk binnen 14 dagen worden uitgevoerd vanaf de datum waarop i-Run op de hoogte is gebracht van het besluit van de Klant om van de aankoop af te zien. In dit kader biedt i-Run de mogelijkheid de Producten retour te nemen en behoudt zij zich het recht voor de terugbetaling uit te stellen totdat de goederen daadwerkelijk zijn ontvangen en/of onweerlegbaar bewijs van verzending is geleverd. De eerst van deze twee gebeurtenissen geldt als bepalend.

Ter herinnering: met betrekking tot de terugbetaling van verzendkosten worden uitsluitend de standaard verzendkosten vergoed, in overeenstemming met artikel L.221-24 van de Franse Consumentenwet. De Klant draagt uitsluitend de directe kosten van de retourzending van de Producten, conform artikel L.221-23 van dezelfde wet. De bewijslast voor de uitoefening van het herroepingsrecht onder de voorwaarden van artikel L.221-21 berust bij de Klant. Retourzendingen dienen bij voorkeur te gebeuren via Colissimo of Chronopost en in ieder geval naar het retouradres dat op de retourbon staat vermeld.

De terugbetaling aan de Klant geschiedt via de betaalmethode die is gebruikt voor de Bestelling op de website van i-Run en vindt uiterlijk binnen veertien (14) dagen plaats na ontvangst door i-Run van de geretourneerde Producten, in overeenstemming met artikel 6.6 van deze voorwaarden. Indien het retourpakket echter niet door i-Run wordt ontvangen, is het aan de Klant om bewijs te leveren van correcte verzending. Zolang de Producten niet door i-Run zijn ontvangen, kan de terugbetaling aan de Klant worden uitgesteld tot de datum van ontvangst van de geretourneerde Producten.

De terugbetaling aan de Klant omvat alle bedragen die hij voor de aankoop van het Product heeft betaald (aankoopprijs inclusief btw en standaard verzendkosten van het Product), met uitzondering van de kosten van de retourzending van het Product, die voor rekening van de Klant blijven. De Klant ontvangt geen terugbetaling van eventuele extra kosten die verbonden zijn aan een duurdere leveringsmethode dan de standaard leveringsmethode die door i-Run werd aangeboden. De retourbon die door de Klant via zijn Account is aangemaakt, kan niet worden gebruikt als een vooraf gefrankeerd retourlabel.

Het geretourneerde Product dient zich in nieuwstaat te bevinden, volledig te zijn, in de originele verpakking, voorzien van alle labels, accessoires, documentatie en gebruiksaanwijzingen, evenals de via de Klantenruimte aangemaakte retourbon of, bij aankoop zonder vooraf aangemaakt Account, de aankoopfactuur waarmee i-Run de Klant kan identificeren.

Indien de retourzending van een door de Klant ontzegeld elektronisch Product uitzonderlijk en naar eigen goeddunken door i-Run wordt toegestaan, dient dit Product volledig te zijn teruggezet naar de fabrieksinstellingen, vrij van alle gegevens, inclusief persoonsgegevens, en mag het niet gekoppeld zijn aan enig account en/of verbindingsschakel van de Klant met de fabrikant van het Product. Bij gebreke hiervan kan het Product niet worden geaccepteerd. De aansprakelijkheid van de Klant kan worden ingeroepen in geval van waardevermindering van het Product die voortvloeit uit andere handelingen dan die noodzakelijk zijn om de aard, de kenmerken en de goede werking van het Product vast te stellen.

8.4 Uitgebreide commerciële dienst: “30 dagen retourservice”
Om de tevredenheid van haar Klanten te bevorderen, biedt i-Run, naast de wettelijke garanties, een aanvullende gratis commerciële dienst aan. Deze bestaat uit een verlenging van de wettelijke herroepingstermijn van 14 naar 30 dagen. De toepassingsvoorwaarden zijn dezelfde als hierboven beschreven.

9. GARANTIES

Alle Bestellingen vallen onder de wettelijke conformiteitsgarantie zoals bepaald in de artikelen L.217-1 en volgende van de Franse Consumentenwet, alsook onder de garantie tegen verborgen gebreken van het Franse Burgerlijk Wetboek, zoals voorzien in de artikelen 1641 ff. Een speciale dienst is beschikbaar via het retourformulier, in overeenstemming met de uitvoeringsvoorwaarden van artikel 8.3, met uitzondering van de retourkosten, die door i-Run worden gedragen.

9.1 Wettelijke conformiteitsgarantie
Overeenkomstig artikel L.217-3 van de Franse Consumentenwet:
"De verkoper levert een goed dat conform het contract is, evenals aan de criteria vermeld in artikel L.217-5. Hij is aansprakelijk voor conformiteitsgebreken die aanwezig zijn op het moment van levering van het goed in de zin van artikel L.216-1 en die binnen een termijn van twee jaar vanaf die levering aan het licht komen. In het geval van een koopovereenkomst betreffende een goed dat digitale elementen bevat: 1° Wanneer de overeenkomst voorziet in de voortdurende levering van digitale inhoud of een digitale dienst voor een duur van twee jaar of minder, of wanneer de overeenkomst de duur van de levering niet bepaalt, is de verkoper aansprakelijk voor conformiteitsgebreken van deze digitale inhoud of digitale dienst die binnen twee jaar vanaf de levering van het goed aan het licht komen; 2° Wanneer de overeenkomst voorziet in de voortdurende levering van digitale inhoud of een digitale dienst voor een duur van meer dan twee jaar, is de verkoper aansprakelijk voor conformiteitsgebreken van deze digitale inhoud of digitale dienst die zich voordoen gedurende de periode waarin deze wordt geleverd krachtens de overeenkomst." Voor dergelijke goederen doet de toepasselijke termijn geen afbreuk aan het recht van de consument op updates, overeenkomstig de bepalingen van artikel L.217-19. De verkoper is eveneens, gedurende dezelfde termijnen, aansprakelijk voor conformiteitsgebreken die voortkomen uit de verpakking, de montage-instructies of de installatie wanneer deze onder zijn verantwoordelijkheid vallen krachtens de overeenkomst, of wanneer een foutieve installatie, uitgevoerd door de consument zoals voorzien in de overeenkomst, te wijten is aan tekortkomingen of fouten in de door de verkoper verstrekte installatie-instructies. Deze garantietermijn geldt onverminderd de artikelen 2224 en volgende van het Franse Burgerlijk Wetboek. De verjaringstermijn van de vordering van de consument begint te lopen vanaf de dag waarop de consument kennis kreeg van het conformiteitsgebrek."

Artikel L.217-4 van de Franse Consumentenwet: "Het goed is conform de overeenkomst indien het, in voorkomend geval, aan de volgende criteria voldoet: 1° Het komt overeen met de beschrijving, het type, de hoeveelheid en de kwaliteit, met name wat betreft functionaliteit, compatibiliteit, interoperabiliteit of enige andere in de overeenkomst vastgelegde eigenschap; 2° Het is geschikt voor elk specifiek gebruik dat door de consument wordt nagestreefd, mits dit uiterlijk bij het sluiten van de overeenkomst aan de verkoper is meegedeeld en door laatstgenoemde is aanvaard; 3° Het wordt geleverd met alle accessoires en installatie-instructies die krachtens de overeenkomst moeten worden verstrekt; 4° Het wordt bijgewerkt in overeenstemming met de overeenkomst."

Artikel L.217-8 van de Franse Consumentenwet:
"In geval van een conformiteitsgebrek heeft de consument recht op herstel van het goed door middel van reparatie of vervanging, of, bij gebreke daarvan, op een prijsvermindering of de ontbinding van de overeenkomst, onder de voorwaarden bepaald in deze afdeling. De consument heeft bovendien het recht de betaling van het geheel of een deel van de prijs, of de overdracht van het in de overeenkomst voorziene voordeel, op te schorten totdat de verkoper zijn verplichtingen krachtens dit hoofdstuk is nagekomen, overeenkomstig de artikelen 1219 en 1220 van het Franse Burgerlijk Wetboek. De bepalingen van dit hoofdstuk doen geen afbreuk aan het recht op toekenning van schadevergoeding."

Artikel L.217-13 van de Franse Consumentenwet:
"Elk goed dat wordt gerepareerd in het kader van de wettelijke conformiteitsgarantie, geniet van een verlenging van deze garantie met zes maanden. Vanaf het moment dat de consument kiest voor reparatie, maar deze niet door de verkoper wordt uitgevoerd, begint de conformiteitsherstelmaatregel door vervanging van het goed een nieuwe wettelijke garantietermijn voor het vervangende goed, ten gunste van de consument. Deze bepaling is van toepassing vanaf de dag waarop het vervangende goed aan de consument wordt geleverd."

9.2 Garantie tegen verborgen gebreken
Artikel 1641 van het Franse Burgerlijk Wetboek: "De verkoper is gehouden tot garantie voor gebreken aan het verkochte goed die het ongeschikt maken voor het beoogde gebruik, of die dit gebruik zodanig verminderen dat de koper het goed niet zou hebben aangeschaft, of alleen tegen een lagere prijs, indien hij van de gebreken op de hoogte was geweest."

Artikel 1648 van het Franse Burgerlijk Wetboek, lid 1: "De rechtsvordering voortvloeiend uit verborgen gebreken moet door de koper worden ingesteld binnen twee jaar vanaf de ontdekking van het gebrek."

Omwille van risicopreventie, met name op het gebied van gezondheid en ter waarborging van de veiligheid van onze teams, verzoekt i-Run haar Klanten om de Producten indien mogelijk vooraf gewassen terug te sturen.

9.3 Uitsluiting van garantie
De Klant kan geen beroep doen op enige wettelijke garantie indien:

  • het gebrek of de schade zichtbaar was bij ontvangst van het Product en er geen klacht is ingediend binnen de termijn en voorwaarden van het herroepingsrecht;
  • de schade of het gebrek het gevolg is van het transport van het Product, wanneer de Klant de levering toevertrouwt aan een andere vervoerder dan degene die door i-Run is voorgesteld, in overeenstemming met artikel L.216-3 van de Franse Consumentenwet;
  • de schade of het gebrek voortkomt uit abnormaal gebruik van het Product door de Klant, uit wijzigingen of aanpassingen van het Product op initiatief van de Klant, of uit langdurig gebruik door de Klant;
  • het Product is gewijzigd, aangepast of gerepareerd zonder voorafgaande toestemming van i-Run.

9.4 Informatie
Voor vragen of verzoeken met betrekking tot de garanties van de aangeboden Producten kan de Klant contact opnemen met de klantenservice van i-Run, via het contactformulier op de website van i-Run of telefonisch op het volgende nummer: +33 (0)5 31 61 99 16.

9.5 Updates
Overeenkomstig de bepalingen van artikelen L.217-8 en volgende van de Franse Consumentenwet wordt de Klant geïnformeerd over de updates die nodig zijn om de conformiteit van digitale inhoud of digitale diensten te behouden, en ontvangt hij deze: 1° Gedurende een periode waarop de Klant redelijkerwijs mag rekenen, gelet op het type en het doel van de digitale inhoud of dienst en met inachtneming van de omstandigheden en de aard van de overeenkomst, in geval van een eenmalige levering of een reeks afzonderlijke leveringen; 2° Gedurende de periode waarin de digitale inhoud of dienst krachtens de overeenkomst wordt geleverd, wanneer deze voorziet in continue levering voor een bepaalde duur.

Indien de Klant de door de verkoper geleverde updates niet binnen een redelijke termijn installeert, is de verkoper niet aansprakelijk voor conformiteitsgebreken die uitsluitend voortvloeien uit het niet installeren van deze updates, mits de Klant tijdig door de verkoper op de beschikbaarheid van de updates is gewezen en het niet installeren of incorrect installeren niet te wijten is aan tekortkomingen in de verstrekte instructies.

Updates die niet noodzakelijk zijn voor het behoud van conformiteit worden door de verkoper als zodanig aangeduid. De verkoper informeert de Klant duidelijk, begrijpelijk, tijdig en op een duurzame drager over de geplande update en vermeldt de datum waarop deze wordt uitgevoerd. Deze updates kunnen door de Klant worden uitgevoerd en worden zonder extra kosten verstrekt. De verkoper informeert de Klant over zijn recht om de update te weigeren of, indien van toepassing, te de-installeren indien de update een negatieve invloed heeft op zijn toegang tot of gebruik van de digitale inhoud of dienst. In dat geval wordt de overeenkomst automatisch en kosteloos voor de Klant beëindigd, binnen een maximale termijn van dertig dagen, tenzij de update slechts een gering effect heeft. De Klant kan de overeenkomst echter niet beëindigen indien de verkoper heeft voorgesteld de digitale inhoud of dienst zonder wijziging te behouden, bijvoorbeeld door de update te de-installeren, en deze conform blijft onder de gestelde voorwaarden.

10. AANSPRAKELIJKHEID VOOR DE KLANT EN VOOR I-RUN

De Klant is verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en waarheid van de gegevens die hij aan i-Run verstrekt. i-Run kan niet aansprakelijk worden gesteld voor fouten die voortvloeien uit een onjuiste invoer door de Klant. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant ervoor te zorgen dat deze gegevens altijd actueel zijn en deze zelf bij te werken in zijn Klantaccount bij wijzigingen.

Tijdens alle fasen van het plaatsen van een Bestelling, evenals bij handelingen na het sluiten van de overeenkomst, is i-Run gehouden aan een resultaatsverplichting. i-Run is daarom automatisch aansprakelijk jegens de Klant voor de correcte uitvoering van de verplichtingen die voortvloeien uit de Bestelling. De aansprakelijkheid van i-Run kan echter niet worden ingeroepen indien de niet-uitvoering of gebrekkige uitvoering van een verplichting te wijten is aan de Klant, aan een onvoorzien en onoverkomelijk feit van een derde, of aan overmacht, zoals gedefinieerd in artikel 1218 van het Franse Burgerlijk Wetboek en de jurisprudentie van de Franse rechtbanken.

Bovendien kan i-Run niet aansprakelijk worden gesteld voor schade van welke aard dan ook, materieel of immaterieel, direct of indirect, die voortvloeit uit verkeerd gebruik van het Product of uit een aanpassing of wijziging uitgevoerd op uitsluitend initiatief van de Klant. In dit kader is de Klant volledig verantwoordelijk voor het gebruik en de exploitatie van het op de Website bestelde Product. i-Run kan niet aansprakelijk worden gesteld bij overtreding van de wet of schending van rechten van derden in verband met dit gebruik en deze exploitatie. i-Run is niet aansprakelijk indien een storing van de Website, onafhankelijk van haar wil, de Klant belemmert om een Bestelling te plaatsen of te bevestigen. Daarnaast kan i-Run niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die verband houdt met verlies of bekendmaking van het wachtwoord van een Klant.

11. PERSOONSGEGEVENS

In het kader van de levering van diensten door i-Run aan de Klant verwerkt i-Run persoonsgegevens van de Klant, waaronder met name identificatiegegevens (zoals naam, voornaam, e-mailadres) en de gegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de Bestelling (bijvoorbeeld het postadres). Deze verwerking is gebaseerd op de noodzaak voor i-Run om het contract uit te voeren. Bij de verzameling en verwerking van persoonsgegevens verstrekt i-Run de Klant alle informatie over de voorwaarden van deze verwerking en over de rechten waarover de Klant beschikt, zoals toegelicht in de specifieke rubriek "Privacybeleid".

12. INTELLECTUELE EIGENDOM

Alle intellectuele eigendomsrechten en andere rechten met betrekking tot de Website en/of de Producten (met name logo’s, merken, namen, afbeeldingen, commentaren, geluiden, video’s, grafische en visuele elementen, software, gegevens, productfiches, foto’s), inclusief auteursrechten, merkenrechten, tekeningen en modellen, databankrechten, evenals elk ander intellectueel eigendomsrecht of ander recht, zijn en blijven de exclusieve eigendom van i-Run en, voor gelicentieerde technologieën, van hun auteurs en/of eigenaars.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel L.342-1 van het Franse Wetboek inzake Intellectuele Eigendom is i-Run producent van de databanken van de Website en verbiedt zij daarom de extractie of het hergebruik van de gehele of gedeeltelijke inhoud van haar Website.

De Klant erkent het bestaan van deze eigendoms- en intellectuele rechten en zal geen enkele handeling verrichten die de eigendom of rechten van i-Run met betrekking tot de Website en/of de Producten schaadt, beperkt of op enigerlei wijze aantast. Deze mogen niet worden gekopieerd, gereproduceerd, verspreid, verzonden, gedownload, gewijzigd, geïntegreerd in een afgeleid werk, in sublicentie gegeven of verkocht, op welke wijze dan ook en om welke reden dan ook.

Binnen de uitzondering voor privé-kopieën mag de Klant echter een kopie van de pagina’s van de Website van i-Run bewaren voor strikt persoonlijk, niet-commercieel gebruik, mits geen enkele wijziging wordt aangebracht en met inachtneming van alle eigendoms- en copyrightvermeldingen die op de pagina staan.

Indien de Klant gegevens, informatie en/of inhoud van de Website of de aangeboden Producten in een andere context wil gebruiken of verspreiden, moet hij vooraf een schriftelijk verzoek indienen bij het maatschappelijke adres van i-Run.

De Klant gaat ermee akkoord de Website niet voor commerciële doeleinden te gebruiken, noch deze te verhuren, uit te lenen, te verkopen, te publiceren, in licentie te geven of in sublicentie te geven, te distribueren, toe te wijzen of geheel of gedeeltelijk over te dragen aan een derde, zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van i-Run, die dit eventueel kan verbinden aan een financiële tegenprestatie.

De merken en logo’s, waaronder "i-Run" en "i-Run.com", evenals de merken en logo’s van de partners van i-Run, zijn gedeponeerde merken. Elke gehele of gedeeltelijke reproductie van deze merken en/of logo’s zonder voorafgaande schriftelijke toestemming op het maatschappelijke adres van i-Run is verboden.

Iedereen mag een hyperlink plaatsen, ook via technieken zoals framing of deep linking, die rechtstreeks naar de Website van i-Run verwijst. i-Run kan echter naar eigen goeddunken en op eenvoudig verzoek vragen om verwijdering van de hyperlink. Elke andere reproductie of weergave, geheel of gedeeltelijk, die niet voldoet aan bovenstaande voorwaarden, vormt een inbreuk die aanleiding kan geven tot civielrechtelijke en strafrechtelijke aansprakelijkheid van de auteur.

13. SPONSORING

i-Run staat de Klant toe om zijn naasten te sponsoren zodat zij Klant kunnen worden van de Website. Sponsoring is echter beperkt tot de familiale en vriendschappelijke kring van de Klant. Het voordeel van sponsoring is alleen van toepassing indien de gesponsorde nog geen Klantaccount heeft. Massale werving van nieuwe gesponsorden buiten de familiale kring van de Klant, bijvoorbeeld via advertenties op internet of in de pers, en met gebruik van de namen van partnermerken van de Website of een deel van de catalogus, is strikt verboden. Sponsoring dient bovendien uitsluitend plaats te vinden tussen twee afzonderlijke natuurlijke personen. In geval van misbruik van sponsoring, waaronder met name het gebruik van meerdere zelf-sponsorschappen, behoudt i-Run zich het recht voor een sponsoring te weigeren en achteraf de voordelen die uit dit misbruik voortvloeien te verwijderen, zonder enige verantwoording te hoeven afleggen indien bovenstaande voorwaarden niet zijn nageleefd.

14. GETROUWHEIDSVOORDEEL

Elke Klant van de Website beschikt automatisch over een getrouwheidsaccount zodra hij een Account heeft aangemaakt. Elke Bestelling van de Klant leidt tot de storting van 5% van het btw-inclusieve bedrag van de Bestelling op zijn getrouwheidsaccount. Deze storting wordt de dag na de Bestelling verwerkt. Bij zijn volgende Bestelling op de Website van i-Run profiteert de Klant automatisch van een korting op de te betalen prijs, gelijk aan het bedrag dat op zijn getrouwheidsaccount is gecrediteerd, voor elke Bestelling van minimaal € 60 inclusief btw. Het aldus verzamelde bedrag vormt in geen geval een tegoed en kan niet worden terugbetaald. Het betreft een commercieel gebaar dat kan worden verrekend met toekomstige aankopen. De Klant beschikt over een termijn van één (1) jaar vanaf zijn laatste Bestelling om de voordelen op zijn getrouwheidsaccount te gebruiken. Bij gebreke daarvan vervallen de niet-gebruikte voordelen definitief.

15. BEOORDELINGEN & REVIEWS

Met het oog op een optimale informatievoorziening kan i-Run haar Klanten beoordelingen en reviews ter beschikking stellen op de Website: (i) De beoordelingen en technische beschrijvingen die door i-Run op haar Website uitsluitend ter indicatie worden verstrekt, hebben tot doel bepaalde Producten te evalueren in de vorm van sterren, met betrekking tot bijvoorbeeld demping en dynamiek. Deze beoordeling wordt uitsluitend ter indicatie door i-Run verstrekt en bindt noch i-Run noch de fabrikanten van de betreffende Producten, indien de Klant deze Producten anders beoordeelt. (ii) De beoordelingen die door Klanten worden gegeven na de aankoop van een Product op de Website van i-Run. Deze beoordelingen vloeien voort uit Productreviews die door onze Klanten zijn verstrekt en die zijn verzameld door een onafhankelijke organisatie, gecertificeerd door AFNOR NF ISO 20488, die Klanten schriftelijk benadert en de authenticiteit van hun beoordelingen certificeert.

16. Recht om zich in te schrijven op de Bloctel-lijst

Bij het aanmaken van zijn Account kan de Klant, indien hij dat wenst, zijn mobiele nummers opgeven, zodat i-Run Bestellingen kan opvolgen en de Klant in geval van een onvoorziene gebeurtenis kan informeren. i-Run verbindt zich ertoe geen telefonische prospectie uit te voeren en geen persoonlijke gegevens te verkopen. Overeenkomstig artikel 223-1 van de Franse Consumentenwet wordt de Klant echter geïnformeerd over zijn recht zich kosteloos in te schrijven op de lijst van verzet tegen telefonische prospectie, genaamd Bloctel (www.bloctel.gouv.fr).

17. ALGEMENE BEPALINGEN

Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden of een gedeelte daarvan ongeldig blijkt te zijn krachtens een reglement, geldende wet of definitieve rechterlijke beslissing, wordt deze bepaling geacht niet te zijn opgenomen, zonder dat dit de geldigheid van de Algemene Voorwaarden als geheel of van de overige bepalingen beïnvloedt. Het feit dat één van de Partijen tijdelijk of definitief geen toepassing eist van een bepaling van deze Algemene Voorwaarden, kan niet worden opgevat als afstand van de rechten van die Partij.

18. BEMIDDELING

Indien er een geschil ontstaat tussen de Partijen, heeft de Klant het recht kosteloos een beroep te doen op een consumentenbemiddelaar met het oog op een minnelijke oplossing van het geschil met i-Run. In dit kader garandeert i-Run de Klant daadwerkelijke toegang tot een consumentenbemiddelingsmechanisme.

Standaard stelt i-Run de Klant de volgende consumentenbemiddelaar voor:

  • Naam van de bemiddelaar: Mevrouw Angela ALBERT, voorzitter van de vereniging
  • Organisatie van de bemiddelaar: Association des Médiateurs Européens (AME)
  • Adres van de bemiddelaar: 11 Place Dauphine, 75001 Parijs
  • Website van de bemiddelaar: https://www.mediationconso-ame.com
  • Contactgegevens van de bemiddelaar:
  • Postadres: AME Conso, 11 Place Dauphine, 75001 Parijs
  • Telefoonnummer: +33 (0)9.53.01.02.69
  • Aanvraag bemiddeling: https://www.mediationconso-ame.com/demande-de-mediation-ame.html

De Partijen komen overeen dat het geschil niet door de consumentenbemiddelaar kan worden behandeld indien:

  • de Klant niet kan aantonen dat hij vooraf heeft geprobeerd het geschil rechtstreeks met i-Run op te lossen via een schriftelijke klacht, verzonden per aangetekende brief met ontvangstbevestiging aan i-Run binnen vijftien (15) dagen na de Levering van het Product;
  • de aanvraag duidelijk ongegrond of misbruikmakend is;
  • het geschil reeds eerder is onderzocht of momenteel in behandeling is bij een andere bemiddelaar of bij een rechtbank;
  • de Klant de aanvraag bij de bemiddelaar indient meer dan één (1) jaar na zijn schriftelijke klacht aan i-Run;
  • het geschil niet onder de bevoegdheid van de bemiddelaar valt.

19. TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTBANKEN

Deze Algemene Voorwaarden, evenals alle contractuele betrekkingen die daaruit voortvloeien, zijn onderworpen aan het Franse recht. Indien er een geschil ontstaat tussen de Klant en i-Run, verbinden de Partijen zich ertoe om, vóór het starten van enige gerechtelijke procedure, te streven naar een minnelijke oplossing die rekening houdt met de belangen van beide Partijen. Bij gebreke daarvan zijn de bevoegde rechtbanken die van de woonplaats van de verweerder of van de plaats van daadwerkelijke levering van het Product, onverminderd een specifieke bevoegdheidstoewijzing krachtens een bijzondere wettelijke of reglementaire bepaling.