I-RUN Running Trail Fitness

Verzending, Levering & Kosten

Bij het bestellen op i-Run kan je kiezen om je bestelling rechtstreeks thuis of in een afhaalpunt te doen bezorgen.

Op deze pagina vind je alle belangrijke informatie over verzending, bezorging en afhaling.

Verzending – snelle levering

We begrijpen dat je je bestelling zo snel mogelijk wilt ontvangen. Daarom bieden we spoedlevering aan om je producten zo vlot mogelijk te leveren.

  • Bestellingen die worden geplaatst van maandag t/m vrijdag vóór 14:00 uur worden dezelfde dag verzonden, ongeacht de gekozen leveringsmethode.
  • Bestellingen die worden geplaatst na vrijdag 14:00 uur t/m zondag worden op maandag verzonden.
  • De verzending begint zodra je betaling via creditcard bevestigd is (onmiddellijk).

Leveringsopties

  • Gratis verzending voor alle bestellingen vanaf €90.
  • Je kunt kiezen voor thuisbezorging of afhalen bij een afhaalpunt.
  • De leveringsopties worden weergegeven bij het afrekenen.

Na je bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Zodra je pakket is verzonden sturen we je nog een e-mail met een trackingnummer om de zendingstatus te volgen.

Verzendkosten

Verzendkosten worden berekend en weergegeven op de pagina Jouw bestelling – betaling voordat je je aankoop voltooid.

Voor bestellingen onder €90 gelden momenteel de volgende tarieven:

Vervoerde DPD
Land Nederland
Leverplaats Thuisbezorging Afhaalpunt
Leveringstijd 2-3 dagen max 2-3 dagen max
kosten 5,00 € 5,00 €
Gratis vanaf >90€ >60€
Tracking Ja Ja

De vervoerder

Voor internationale zendingen naar Nederland werken we samen met Chronopost. Zodra het pakket in Nederland is aangekomen, neemt DPD de bezorging over naar jouw adres of gekozen afhaalpunt.

Afhaalpuntenickup Points

Afhaalpunten zijn handige locaties (zoals supermarkten, kiosken of tabakszaken) waar je pakket veilig wordt bewaard tot jij het ophaalt.

  • Op de besteloverzichtspagina kies je tussen thuisbezorging of afhalen bij een afhaalpunt.
  • Voor de optie “Afhaalpunt” voer je een adres in bij jou in de buurt (thuis, werk, hotel …).
  • Na selectie bevestig je je bestelling.

Met je trackingnummer volg je de levering. Je krijgt ook een mailtje zodra je pakket klaar is om te worden opgehaald. Ga pas naar het afhaalpunt nadat je dit bericht hebt ontvangen.

Ophalen bij een afhaalpunt

Neem het volgende mee:

  • De e-mail van de vervoerder met de code of QR-code om te tonen/scannen.
  • Een geldig ID (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart).

Als iemand anders je pakket voor je ophaalt:

  • Een kopie van jouw ID.
  • Zijn/haar eigen geldig ID.
  • De e-mail met code of QR-code.

Niet opgehaalde pakketten worden teruggestuurd naar i-Run. Je bestelling wordt dan geannuleerd en terugbetaald.

Levering op een veilige plaats

Als je de toestemming geeft om je pakket zonder handtekening op een voorkeurslocatie te doen neerzetten, draag jij het risico van verlies of diefstal. Alleen met een degelijk bewijs (bv. camerabeelden) kan de verantwoordelijkheid bij de bezorger of derde partij liggen.

Wij raden aan deze optie enkel te kiezen als je je bezorger vertrouwt of de locatie veilig en uit het zicht is.

Leverdatum

Je trackingnummer toont een verwachte leverdatum. Als die nog niet zichtbaar is, wacht tot de trackingpagina wordt bijgewerkt.

Leveringen worden uitgevoerd van maandag t/m zaterdag, behalve op feestdagen (ook op Franse feestdagen worden pakketten niet verzonden).

Bestelling wijzigen

Is je bestelling al verwerkt of verzonden? Dan kun je die niet meer wijzigen of annuleren.

Wil je annuleren, weiger het pakket bij levering. Het wordt dan automatisch teruggestuurd en je krijgt een terugbetaling.

 Let op: Als je het pakket aanneemt en later retourneert, zijn de retourkosten voor jouw rekening.

Probleem met je bestelling

Gemiste levering

Als je niet aanwezig bent, laat de vervoerder een bericht achter. Je kunt je pakket binnen 7 werkdagen afhalen met een ID.

 Voor afhaalpunten heb je 15 dagen om je pakket op te halen. Daarna wordt het teruggestuurd en terugbetaald.

Vertraagde levering

Vertragingen kunnen voorkomen tijdens drukke periodes (bijv. Kerst, Black Friday), bij natuurrampen of in gevallen van overmacht.

Als je pakket vertraagd is, nemen wij voor je contact op met de vervoerder. Je wordt op de hoogte gehouden van de voortgang. Soms vragen we extra documenten om de zaak sneller te kunnen oplossen.

Een terugbetaling is pas mogelijk zodra Chronopost de definitieve conclusie van het onderzoek geeft.

Beschadigde pakketten / defecte producten

Zie je dat je pakket beschadigd is bij levering? Weiger het pakket.

Zijn de artikelen in het pakket beschadigd of defect? Neem direct contact op met onze klantenservice met een beschrijving en foto’s.

Retouren & Terugbetalingen

Je kunt om wat voor reden dan ook één of meerdere artikelen binnen 30 dagen na levering retourneren.

  • Log in op je account
  • Ga naar "Mijn bestellingen"
  • Klik op "Bestelling retourneren" en volg de stappen

Retourkosten zijn voor eigen rekening, behalve bij defecte artikelen – daarvoor neemt onze klantenservice contact met je op om een oplossing te vinden.